Vi samlar till ett kylskåp!

Denna fina familj har flera barn, men de andra var i skolan när vi 
kom. De får traska 4 km till skolan varje dag och sen förstås hem 
igen, i dåliga kläder och oftast hungriga. Föräldrarna kämpar; pappan 
arbetar som vaktmästare och mamman är kock men arbetslös. De odlar så 
mycket de kan i sin lilla trädgård och hade behövt kunna sälja på 
någon marknad, men dit är det långt och de har ingen möjlighet att ta 
sig.
De är så flitiga och arbetsamma men ändå vill inte pengarna räcka till 
mer än till det absolut nödvändiga. Vi frågade vad de saknade mest och de 
berättade då att ett kylskåp har de drömt om i många år. De har 
försökt spara i tre år utan att lyckas, alltid är det andra utgifter.
Vi har med oss ett kuvert med lite pengar som skänkts, jag räckte 
mamman en liten bunt sedlar, ca 600:- och hon blev alldeles chockad. 
Hon grät och jag grät. Helst ville jag ställa in ett kylskåp i hennes 
minimala kök. Men det kanske vi med gemensamma krafter kan göra? Visst 
kan vi få ihop 3000:-?
Jag har iallafall lovat Leana att skicka ner summan så att de kan ge 
familjen ett.
Vill du bidra? Sätt in en slant på vårt plusgiro 225910-9 och märk 
insättningen med KYLSKÅP( det låter ju inte klokt, men du kan faktiskt 
lita på oss) eller kom in och lägg i vår insamlingsbössa.
Pappan i familjen är blott 21 år och styvfar åt alla barn utom minsta 
flickan som han är far till. Vilken kille som kämpar och sliter för 
alla.
När barnen upptäckte en chokladkaka i kartongen var de snabba att ge 
den andra först, men det syns ju på fotot vilka fina ungar det är.

Kommentarer

  1. Åhh hade jag själv inte bara haft 500 kr kvar på kontot bara så hade jag skickat pengar://Erica

    SvaraRadera
  2. Jag har inte råd.Har 120kr på kontot! Men jag tanken går till familjen!

    SvaraRadera
  3. Men jag är med!
    Sätter in bums.

    Hälsn. E.Nilsson, Halland.

    SvaraRadera
  4. ...och är Darling E (dvs Elisabet) med så är jag med!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Kontakta oss

Mattssons Guld
Kungsängsgatan 21
UPPSALA
018-130554


info@mattssonsguld.se